بازار و خدمات کارآفرینان نوین شهرک شهید بهشتی
بازار و خدمات کارآفرینان نوین شهرک شهید بهشتی
ماین ارزپول

هند تا سپتامبر 2024 مقاله بحث سیاست ارزهای دیجیتال را منتشر خواهد کرد

رگولاتورها در هند به دنبال انتشار مقاله ای در مورد موضع این کشور در مورد ارزهای دیجیتال تا پایان سال 2024 هستند.

 

در مصاحبه اخیر ، آجی ست، وزیر امور اقتصادی، گفت که مقاله بحث موضع دولت در قبال ارزهای دیجیتال را روشن خواهد کرد. این مقاله به دنبال نظرخواهی از ذینفعان مربوطه در ایجاد سیاست ارزهای دیجیتال در یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است.

در هند آن (ارزهای رمزنگاری شده) تنها از منظر AML و EFT تنظیم می شود. مقررات از آنجا شروع می شود و به آنجا ختم می شود، نمی تواند فراتر از آن باشد، پس باید حواله بیشتر شود؟ موضع سیاست باید چگونه باشد؟ همه‌ی این‌ها در مقاله‌ی بحث آشکار خواهد شد.»

یک گروه بین وزارتی متشکل از چندین تنظیم کننده در حال تهیه پیش نویس مقاله بحث است. ست می گوید، طبق گزارش ها، این گروه در حال بررسی یک «سیاست گسترده تر برای ارزهای دیجیتال» است.

انتظار می رود مقاله بحث تا قبل از سپتامبر منتشر شود.

این گروه شامل بانک مرکزی هند، بانک مرکزی کشور، و هیئت بورس و اوراق بهادار هند، تنظیم کننده بازار آن است.

RBI از لحاظ تاریخی با اجازه دادن به ارزهای رمزنگاری شده در هند مخالفت کرده است و دلیل آن را خطراتی برای ثبات اقتصادی کشور ذکر کرده است. به این ترتیب، بانک مرکزی به جای تنظیم مقررات، ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال را پیشنهاد کرده است.

در همین حال، تنظیم کننده اوراق بهادار هند موضع مطلوب تری را به نمایش گذاشته است. در ماه مه 2024، SEBI گفت که کشور باید رویکردی چند سازمانی برای قوانین ارزهای دیجیتال اتخاذ کند . این پیشنهادها که به یک هیئت مشاوره ارائه شد، برنامه‌هایی را برای واگذاری نظارت به آژانس‌های مختلف مانند سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند تشریح کرد.

علاوه بر این، ست به یک مقاله ترکیبی IMF-FSB که در ژوئیه 2023 منتشر شد، اشاره کرد و در مورد ممنوعیت مطلق ارزهای دیجیتال توصیه کرد. وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی (FMCBG) از کشورهای G20 پیشنهاد تنظیم کننده جهانی را در ماه اکتبر تصویب کردند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *