بازار و خدمات کارآفرینان نوین شهرک شهید بهشتی
بازار و خدمات کارآفرینان نوین شهرک شهید بهشتی
مجلس لایحه مقررات مربوط به کریپتو که توسط بایدن وتو شد بازبینی می‌کند

مجلس لایحه مقررات مربوط به کریپتو که توسط بایدن وتو شد بازبینی می‌کند

مجلس نمایندگان ایالات متحده قرار است لایحه ای را با هدف لغو دستورالعمل بحث برانگیز کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) که منتقدان ادعا می کنند مانع از همکاری شرکت های رمزنگاری با بانک ها می شود، تجدید نظر کند.

 

اگرچه این مصوبه قبلا هم مجلس نمایندگان و هم سنا را با حمایت دو حزب به تصویب رسانده بود، دستیابی به دو سوم اکثریت لازم برای لغو وتوی بایدن چالش برانگیز باشد.

SEC بولتن حسابداری کارکنان شماره 121 (SAB 121) را در مارس 2022 منتشر کرد و به مؤسسات مالی که از طرف مشتریان رمزنگاری دارند توصیه می‌کند آن دارایی‌ها را در ترازنامه‌های خود لحاظ کنند که گویی مالک آن هستند.

این راهنمایی به دلیل دلسرد کردن بانک‌های سرمایه‌گذاری و سایر نهادهای مالی سنتی از ارائه خدمات نگهداری رمزارز در مقیاس بزرگ مورد انتقاد قرار گرفت .

تام اِمر، تام اِمر، اکثریت مجلس نمایندگان، SAB 121 را «غیرقانونی» و «نقض» مأموریت قانونی SEC خواند.

ماموریت قانونی SEC محافظت از سرمایه گذاران، تسهیل تشکیل سرمایه و حفظ بازارهای منصفانه، منظم و کارآمد است.

رئیس Gensler با قانون غیرقانونی SAB 121 خود هر سه مورد را نقض می کند. pic.twitter.com/Wky2K8zglR

 

سنا به قطعنامه لغو این دستورالعمل حسابداری رای داده بود، که بسیاری از منتقدان استدلال می‌کردند که غیرضروری و مانع از سرمایه‌گذاری است.

علیرغم ماهیت بحث برانگیز SAB 121، حمایت دو حزبی کافی برای تصویب این اقدام در کنگره وجود داشت.

قانون‌گذاران، بانک‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران کریپتو و حتی برخی از شکاکان کریپتو – که معمولاً در بسیاری از مسائل اختلاف دارند – در تمایل خود برای لغو SAB 121 متحد شدند. آنها استدلال کردند که این دستورالعمل بانک ها را مجبور می کند تا با دارایی های رمزنگاری متفاوت از سایر انواع دارایی ها رفتار کنند و پیچیدگی و عدم اطمینان غیرضروری ایجاد کند.

 

در حالی که این راهنمایی یک قانون رسمی نیست، فقدان شفافیت در مورد مقداری که بانک‌ها باید در برابر دارایی‌های کریپتو نگهداری کنند یا اینکه SEC چگونه آن را اجرا می‌کند، چندین شرکت بزرگ را از ورود به تجارت نگهبانی رمزارز منع کرده است.

وقتی پرزیدنت بایدن این لایحه را وتو کرد، نامه ای را در وب سایت کاخ سفید منتشر کرد که در آن تصمیم خود را توضیح داد. او تاکید کرد که دولتش از اقداماتی که رفاه مصرف کننده و سرمایه گذار را به خطر می اندازد، حمایت نخواهد کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد که SAB 121 دیدگاه های فنی در نظر گرفته شده را در مورد تعهدات حسابداری شرکت هایی که از دارایی های رمزنگاری محافظت می کنند، منعکس می کند.

بایدن همچنین اظهار داشت که قطعنامه تحت رهبری جمهوری خواهان برای مخالفت با SAB 121 به طور نامناسبی توانایی SEC را برای ایجاد چارچوب های نظارتی مناسب و رسیدگی به مسائل آینده محدود می کند.

رئیس‌جمهور ایالات متحده توضیح داد که لغو این دستورالعمل، اختیارات گسترده‌تر SEC را در مورد شیوه‌های حسابداری تضعیف می‌کند. او همچنین بر لزوم وجود نرده‌های محافظ مناسب برای محافظت از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران تاکید کرد که برای بهره‌گیری از مزایای بالقوه نوآوری ارزهای دیجیتال ضروری است.

وی همچنین آمادگی دولت خود را برای همکاری با کنگره برای توسعه یک چارچوب نظارتی جامع و متعادل برای دارایی های دیجیتال، با تکیه بر مقامات موجود برای ارتقای توسعه مسئولانه و حفظ رهبری ایالات متحده در سیستم مالی جهانی، ابراز کرد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *